Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.11.2007, Milan Šurkala, aktualita
Přehršel zkratek rozlišení je dost matoucí již dnes. V blízké době se možná stále používanější stane označení WQUXGA-W, tedy rozlišení 3840×2400 pixelů. Přesně s takovým rozlišením je schopen pracovat nový 22,2" (56,4 cm) monitor Toshiby....
gro_ | 5.11.20078:48
Od kdy se prodávají laboratorní vzorky ?
Odpovědět0  0
styxik (14) | 4.11.200722:53
Monitor s týmto rozlíšením je komerčne dostupný už tuším od roku 2004 ­(IBM T221­) a svojho času bol aj v ponuke pod vlastnou značkou u Iiyami. Obávam sa, že u Toshiby ide o to isté. Inak rozlíšenie pekné, ale v súčasnej dobe je problém s podporou u grafických kariet. Jak v rozlíšení, tak vo farebnej bitovej hĺbke na výstupe, resp. obmedzenie DVI grafika­/monitor.
Odpovědět0  0
J. Volf (31) | 4.11.200723:57
Správně, takže to pravděpodobně i víte, pro jaké účely jsou tyto monitory určené ­- speciální aplikace např v lékařství apod. Takže 1­) nečekejte, že cena klesne na úroveň klasických ­(i špičkových­) monitorů 3­) úhly jsou v takém příadě podružnější 3­) vůbec nemusíte přemýšlet o tom, jak si to připojit ke svému PC...
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 5.11.200711:04
... právě u lekářské techniky bych očekával mimořádné úhly, teda respektive mimořádnou kvalitu zobrazení v úhlech .....

Přeci zobrazení musí být čím jak nejvěrnější. Skupinka doktorů diskutující nad např. rentgenovým snímkem, by se asi neměla střídat po jednom, aby se každý mohl na monitor podívat kolmo .....
Odpovědět0  0
yxus (14) | 4.11.200718:32
no, myslim ze trochu povzbudenia pre toshibu! ked prisli prve lcd, tiez neboli parametre moc posobive... a kde su dnes. myslim ze vyssie rozlisenie lcd je spravny smer.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.11.200722:56
.. ano také si myslím že vyšší rolišení je správný směr a již velmi se na něj těším .... jen je potrěba i podpora ze strany softwaru, zejména OS. Na linuxech mají některé distribuce, plně vektorové rozhraní. Jen se obávám, že implementace tohodle v nějaké budoucí verzi Widows, bude mít až přilišné a neadekvátní naroky na hw .... ale to už je u MS tak nějak pravidlo .... :­( bohužel.

Jinak těch parametrů bych se tolik zase nebál. Pakliže by to byl opravdu reálný kontrast tak by to úplně stačilo. Jen velmi málo monitorů, troufám si říci, že se dají spočítat na prstech jedné ruky, mají REÁLNÝ kontrast vyšší než 300:1.
Odpovědět0  0
David Jaša | 5.11.200712:00
Průšvih je rozšíření windows, protože winapi s koulí zpětné kompatibility umí ­"správně­" vykreslovat pouze pokud máte nastaveno DPI v systému na 96. V linuxu jsem tento problém potkal jednou a to byla jakási zvrhlost nad Gtk1 ­(které je naštěstí mrtvé :­-­)­).

Vizte článek: http:­/­/www.antigrain.com­/research­/font_rasterization­/index.html
Odpovědět0  0
snajprik. | 4.11.200717:26
3840x2400 škoda že dnešne GPU maju max. rozlišenie 2500x1600 ešte že mysleli na to a da sa nastaviť na nom 1920x1200 :)
Odpovědět0  0
m0rp4euz | 4.11.200719:53
No tak proto to ma dve DVI ne??
Ale me by spis zajimalo jestli tohle jeste lidsky oko rozpozna, na 22­' imho uuuplne staci 1900x1200
Odpovědět0  0
David Jaša | 5.11.200711:38
200 DPI je mezní rozlišení na to, aby se nemusela deformovat písma, 600 DPI pak k tomu, aby se písma nemusela vyhlazovat. Běžné dnešní monitory mají mezi 90 a 100 DPI, u notebooků až do 130 DPI. Na pohybující se obraz ­(filmy, hry­) bohatě stačí i menší rozlišení, tam podle mě bohatě stačí dnešních zhruba 100 DPI, aby si lidské oko přestalo všímat zubatých hran...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.